Święte głazy

Święte głazy

wtorek, 6 stycznia 2015

Notka muzyczna- utaite i Vocaloidy

Witam wszystkich w nowym roku~!
I pomyśleć, że już mamy 2015...Rety, jak ten czas szybko leci~!
Bardzo przepraszam za moje braki na blogu, ale postaram się to naprawić.
Niedługo ferie zimowe, więc będzie na to czas~ ^^

Dziś znów trochę o muzyce. Zacznijmy może od bardziej znanego terminu: Vocaloid. Czym on tak właściwie jest?? Cóż, niektórzy z Was mogą tego nie wiedzieć, dlatego pozwólcie, że wyjaśnię. 

Otóż Vocaloid jest to najprościej rzecz ujmując program komputerowy, gdzie główną rolę odgrywa śpiewający, sztuczny głos, czy jak kto woli syntezator śpiewu. Sam Vocaloid został stworzony przez japońską firmę Yamaha, dobrze znaną z tworzenia instrumentów muzycznych, czy też produkcji motocykli. Wróćmy jednak do tematu. Wystarczy, że wpiszemy na komputerze tekst, jaki ma zaśpiewać nasz syntezator i dodamy melodię, a on zrobi swoje. Proste. 

Najbardziej znanym Vocaloidem jest oczywiście Hatsune Miku. Dla niewtajemniczonych: Miku to niezwykle popularny, śpiewający hologram 3D. Tak, tak, niedowiarki, hologram! Jej głos stworzono na bazie głosu Saki Fujity, która jest japońską aktorką głosową(po jap. seiyuu)i piosenkarką.  Co do wyglądu,  Miku przedstawiana jest jako 16- letnia dziewczyna o długich, turkusowych włosach. Z reguły, w ręku trzyma por, co również jest jej znakiem rozpoznawczym. Poniżej zdjęcia:



Fanart z Miku.

Cosplay Miku.


A tu hologram Miku na jednym z koncertów.

Poniżej link, gdzie sami możecie zobaczyć i usłyszeć Miku śpiewającą "World is Mine":

Imię Hatsune Miku oznacza"pierwsze brzmienie przyszłości". Śpiewa ona głównie muzykę w stylu J-popowym. 
Co dalej~?

Przejdźmy do utaite(po japońsku oznacza "piosenkarz"). Jest to termin określający osoby robiące covery do piosenek Vocaloidów i nie tylko. Czasem utaite tworzą swoje własne piosenki. Dodam też, iż utaite zamiast podawać imię, stosują pseudonimy. Oprócz tego, podobnie jak w przypadku Miku kreują swój własny wizerunek, czyli po prostu mają swojego animowanego awatara. No i pozostaje jeszcze kwestia ich głosu...Niektórzy utaite jak na zawołanie potrafią zmienić tonację, a nawet sprawić, by ich głos z męskiego zaczął brzmieć zupełnie jak żeński i na odwrót! Często trudno jest więc określić, czy dany utaite to kobieta, czy mężczyzna.


Świat utaite dzieli się zatem na dwie grupy: ryouseirui oraz Trap Singers. Ryouseirui są to osoby, które potrafią śpiewać głosami obu płciTrap Singers natomiast potrafią osiągać dźwięki niepodobne do swojej płci(np. kobieta brzmi jak mężczyzna.)

A oto moje TOP 6(a właściwie TOP 7) utaite:

Na pierwszym miejscu definitywnie stoi Glutamine, który od razu podbił moje serce. Gdy po raz pierwszy usłyszałam jego głos, przestraszyłam się i dostałam gęsiej skórki(w pozytywnym znaczeniu). Kiedy śpiewa, robi to z ogromną pasją. Często krzyczy, a jego głos jest nieziemski i głęboki. Potrafi przekazać wszelkie emocje. Naprawdę widać, że wkłada w śpiew całe swoje serce, właśnie dlatego jest moim ulubieńcem. Poniżej zdjęcia z wizerunkiem Glutamine:



A tu linki z moimi ulubionymi piosenkami Glutamine, fankom utaite polecam przesłuchać:

1. Lost Time Memory (lub inaczej: Lost One no Goukoku)
kocham ten utwór ♥:
https://www.youtube.com/watch?v=HuoaJYqDr10

2. Rolling Girl:
https://www.youtube.com/watch?v=ZlEX7WyD-B4

3.  
A tale of six trillion years and one night:
https://www.youtube.com/watch?v=b2kxQd2rG-E

4. Lynne: 

Na miejscu drugim stawiam Amatsukiego ex aequo z Hashiyanem. Amatsuki ma ciekawą, wesołą barwę głosu i przyjemnie się go słucha. Pomimo, iż ma ponad 21 lat, jest nieco dziecinny, ale za to oryginalny.

Wizerunek Amatsukiego:



Wielokrotnie słuchając Amatsukiego, zdążyłam zauważyć, iż często śpiewa on razem z Hashiyanem, który z kolei jest utaite-raperem. Zaintrygowana tym faktem,  postanowiłam trochę o nich poczytać. Okazało się, że oboje dobrze się znają i są przyjaciółmi, a śpiewając tworzą naprawdę zgrany duet. Choć na ogół nie słucham rapu, bardzo podoba mi się głos rapującego Hashiyana. ^^

Poniżej wizerunek Hashiyana:


Linki do piosenek Amatsukiego i Hashiyana: 
1. Outer Science(w wykonaniu Amatsukiego):
https://www.youtube.com/watch?v=TL-ANA6r_HM

2. Poker Face(Amatsuki&Hashiyan):
https://www.youtube.com/watch?v=672Wdml3eFs

3. Abstract Nonsense(Amatsuki):
https://www.youtube.com/watch?v=37FDIph02NA

4. jelLy(Hashiyan):

5. Petenshi ga warau koro ni(Amatsuki&Hashiyan)kojarzycie tę nutę~?:

6. zombie(Hashiyan):

7. Yobanashi Deceive(Amatsuki):

Miejsce trzecie zajmuje Zebra. Ma gładki i wysoki głos. 
Ciekawostką jest to, iż pochodzi z Chin.
Wizerunek Zebry:

Linki do piosenek~:
1. World's End Dance Hall:

2. Hitorinbo Envy:

3. Matryoshka(Hashiyan&Zebra):

Na czwartym miejscu stoi Nano, żeński utaite, którego przyznaję, że słucham częściej niż Zebrę, ale kolejności już nie zmienię. ;p W każdym bądź razie, Nano jest świetna.

Wizerunek Nano: 


A oto próbka "mocy" Nano:

1. (Nie mam pojęcia, co to za tytuł, ale bardzo wpadło mi w ucho i to jedna z moich ulubionych piosenek w wykonaniu Nano): 

2. Nevereverland ♥:

3. Słynny opening z Btooom!! w wykonaniu Nano: 

Miejsce piąte zajmuje Ikasan(po jap. "kałamarnica"). Powiem tyle: to kobieta! Jej naturalny głos brzmi, jak męski(zatem jest  ryouseirui)i trochę ciężko jest jej wyciągnąć na wysokich tonacjach, jednak nie przeszkodziło jej to w zdobyciu znaczącej popularności w świecie utaite. Swoją "karierę" rozpoczęła bowiem dopiero w 2011 roku.

Wizerunek Ikasan:

Piosenki w wykonaniu Ikasan~:

1. Idora no Circus:
https://www.youtube.com/watch?v=d0ftuOZ_9q4

2. Kakushigoto:
https://www.youtube.com/watch?v=w1Na8bzkynE

Szóste, ostatnie miejsce zajmuje 96Neko(po jap. wymawiane jako "kuroneko", czyli "czarny kot"). Ona również, tak jak Ikasan jest ryouseirui, dobrze znana ze swojego silnego głosu. 
A oto jej wizerunek:

96Neko otrzymała ode mnie miejsce w mojej top liście między innymi za piosenkę, którą zapewne kojarzycie, gdy tylko wchodzicie na mojego bloga~ W tym wykonaniu jednak nie śpiewa tego tylko ona. ^^
Piosenka ma tytuł: "Bye bye Sayonara", a tutaj podaję link, gdzie śpiewa ją sama:
https://www.youtube.com/watch?v=SNZQG9f0UiU


Oprócz tego podoba mi się jeszcze jej wykonanie "Heat Haze Days". Utwór ten fani mogą kojarzyć z anime "Mekaku City Actors" :
https://www.youtube.com/watch?v=sWU0gVqPb_A


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
To jak na razie tyle. Podobało się? 
Zapomniałam dodać jednego z moich ukochanych utaite
(o ja, głupia~! *^*), ale już to poprawiłam. xD
Przepraszam, że tak długo nic nie dodawałam.
Za tydzień powinnam wrzucić nową notkę. ^^
Mam też dobre wieści~!
Zmieniłam ustawienia bloga i od tej pory każdy(nawet anonimowo) może go komentować.
Pozdrawiam,
/Izumi~♥

1 komentarz:

  1. "96Neko otrzymała ode mnie miejsce w mojej top liście między innymi za piosenkę, którą zapewne kojarzycie, gdy tylko wchodzicie na mojego bloga~ W tym wykonaniu jednak nie śpiewa tego tylko ona. ^^
    Piosenka ma tytuł: "Bye bye Sayonara""

    Tytuł dość dwuznaczny, jeśli chodzi o mnie, ma on w sobie coś dziwnego, jednak brzmienie tej piosenki powoduje u mnie ekstaze, chociaż czasem denerwuje przy wejściu. Wówczas włączam to https://www.youtube.com/watch?v=ymMYzb2HBsg

    OdpowiedzUsuń