Niespodzianka~!
Miało być za 2-3 dni, ale jest już dzisiaj(głównie dlatego,że notka taka krótka ^^'').
No a dziś trochę o środkach lokomocyjnych.
Miało być za 2-3 dni, ale jest już dzisiaj(głównie dlatego,że notka taka krótka ^^'').
No a dziś trochę o środkach lokomocyjnych.
Japonia, choć pełna różnych tradycji i naturalnego piękna to bardzo rozwinięty technologicznie kraj.
Transport publiczny ma dobrze zorganizowany harmonogram i niemal nigdy się nie spóźnia(co najwyżej o kilka sekund). Punktualność zajmuje tu więc istotne miejsce.
Tak na marginesie, spora część ludzi w Japonii nie korzysta z samochodów, lecz porusza się metrem lub jeździ pociągami albo tramwajami. Dlaczego? Bo tak wygodniej? Szybciej? To też, ale jest jeszcze jeden powód- duży ruch. A co się z tym wiąże? Korki. No właśnie. Jazda samochodem, zwłaszcza dla osób spieszących się do pracy byłaby wtedy naprawdę uciążliwa.
Dobrze, przejdźmy może do pociągów, bo właśnie z nich Azja słynie.
Shinkansen- superszybki pociąg, którego wnętrze przypomina wystrój samolotu. Komfort podróży jest zatem gwarantowany.
Po raz pierwszy skorzystano z niego w roku 1964(ruszył wtedy w trasę łączącą Tokio z Osaką). Wraz z upływem lat linia kolejowa zamieniła się w sieć ogólnojapońską, przejmując tym samym nazwę pociągu.
Proponuję zapoznać się z seriami tych pociągów, ponieważ wraz z upływem czasu ich sposób produkcji naprawdę się zmienił. Są teraz dużo szybsze niż kiedyś(dawniej jeździły ponad 200 km/h, a obecnie, najszybszy model osiąga prędkość nawet do 405 km/h).
Shinkanseny, prócz różnych serii dzielą się również na nosomi, hikari i kodama, w zależności od czasu podróży, czyli ilości stacji, na których się zatrzymają. Nosomi drogę 500 km pokonuje w 2 godziny, hikari prawie w 3, zaś kodama w 3,5 godziny. Co więcej, linie shinkansenów dzielimy w zależności od regionu Japonii.
Cóż, można powiedzieć, że shinkanseny stały się symbolem nowoczesnego Kraju Kwitnącej Wiśni. ^^
Poniżej parę zdjęć:
Shinkansen serii N700 (używany od 2007 roku)
Shinkansen serii E2( używany od 1997)
A tu najbardziej kozacki ze wszystkich shinkansen serii 0, czyli pierwszy model shinkansena z 1964
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Korzystałam z książki, która pomogła mi dokładnie określić serię poszczególnych shinkansenów. Oczywiście jest ich znacznie więcej niż podałam.
Dziękuję za uwagę. :)
Kolejna notka pojawi się albo jutro, albo pojutrze.
Uważajcie, bo tematyka może Was zaskoczyć. >:D
Sayonara~! ^^
Tak na marginesie, spora część ludzi w Japonii nie korzysta z samochodów, lecz porusza się metrem lub jeździ pociągami albo tramwajami. Dlaczego? Bo tak wygodniej? Szybciej? To też, ale jest jeszcze jeden powód- duży ruch. A co się z tym wiąże? Korki. No właśnie. Jazda samochodem, zwłaszcza dla osób spieszących się do pracy byłaby wtedy naprawdę uciążliwa.
Dobrze, przejdźmy może do pociągów, bo właśnie z nich Azja słynie.
Shinkansen- superszybki pociąg, którego wnętrze przypomina wystrój samolotu. Komfort podróży jest zatem gwarantowany.
Po raz pierwszy skorzystano z niego w roku 1964(ruszył wtedy w trasę łączącą Tokio z Osaką). Wraz z upływem lat linia kolejowa zamieniła się w sieć ogólnojapońską, przejmując tym samym nazwę pociągu.
Proponuję zapoznać się z seriami tych pociągów, ponieważ wraz z upływem czasu ich sposób produkcji naprawdę się zmienił. Są teraz dużo szybsze niż kiedyś(dawniej jeździły ponad 200 km/h, a obecnie, najszybszy model osiąga prędkość nawet do 405 km/h).
Shinkanseny, prócz różnych serii dzielą się również na nosomi, hikari i kodama, w zależności od czasu podróży, czyli ilości stacji, na których się zatrzymają. Nosomi drogę 500 km pokonuje w 2 godziny, hikari prawie w 3, zaś kodama w 3,5 godziny. Co więcej, linie shinkansenów dzielimy w zależności od regionu Japonii.
Cóż, można powiedzieć, że shinkanseny stały się symbolem nowoczesnego Kraju Kwitnącej Wiśni. ^^
Poniżej parę zdjęć:
Shinkansen serii N700 (używany od 2007 roku)
Shinkansen serii E2( używany od 1997)
A tu najbardziej kozacki ze wszystkich shinkansen serii 0, czyli pierwszy model shinkansena z 1964
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Korzystałam z książki, która pomogła mi dokładnie określić serię poszczególnych shinkansenów. Oczywiście jest ich znacznie więcej niż podałam.
Dziękuję za uwagę. :)
Kolejna notka pojawi się albo jutro, albo pojutrze.
Uważajcie, bo tematyka może Was zaskoczyć. >:D
Sayonara~! ^^
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz